Hyppää sisältöön

Eksoten puhelinpalvelujen ruuhkat jatkuvat yhä – kiireettömiä puheluja ei kannata soittaa aamun tunteina tai maanantaina

Eksoten päivystyspalveluissa takaisinsoitto asiakkaalle tapahtuu pääsääntöisesti vaaditun kahden tunnin sisällä, mutta joinakin päivinä tavoitteesta on jääty.

Eksoten ja Kymsote uuden yhtiön, Kaiku24:n puhelinpalvelu on kärsinyt ruuhkista alusta asti. Kuvituskuva. Kuva: Minna Rosvall / Yle

Eksoten puhelinpalveluissa on edelleen ruuhkaa.

Puheluihin vastaamisessa ja takaisinsoitossa on viivettä erityisesti hyvinvointi- ja terveysasemilla sekä opiskeluterveydenhuollossa. Muissakin palveluissa on ollut jonkin verran jonoja.

Päivystyspalveluissa takaisinsoitto tapahtuu pääsääntöisesti vaaditun kahden tunnin sisällä, mutta joinakin päivinä tavoitteesta on jääty.

Hyvinvointi- ja terveysasemapalveluissa tavoitteena on soittaa takaisin asiakkaalle kahden tunnin sisällä, mutta siihen ei vielä päästä. Lain vaatimukset kuitenkin täyttyvät, sillä asiakkaalle soitetaan takaisin saman päivän aikana.

Maanantai ja aamun tunnit ovat kiireisintä aikaa. Kiireettömät puhelut kannattaa soittaa muina ajankohtina.

Kaiku24:n toimitusjohtaja Kari-Mikael Markkanen kertoo, että henkilökuntaa on rekrytoitu riittävästi, mutta uusien työntekijöiden perehtyminen työhön vie aikaa.

Kaiku 24 on Eksoten, Kymsoten ja julkisomisteisen 2M-IT:n yhteisyritys. Eksote ja Kymsote omistavat yhtiöstä kumpikin 40 prosenttia ja 2M-IT 20 prosenttia.

Lue lisää: