Harjun terveyden tekniset ongelmat korjattu – palvelu tarjosi osalle asiakkaista vain Mehiläisen maksullisia palveluita

Harjun terveyden digiklinikkaa käytetään älypuhelimella Mehiläisen sovelluksen kautta. Nyt esiin tulleet ongelmat koskevat vain pientä käyttäjäryhmää.

Mehiläinen on antanut digiratkaisunsa Harjun terveyden käyttöön. Harjun terveyden tavoitteena on saada 30 % palveluita käyttävistä asukkaista digipalvelujen käyttäjäksi. Alkuvuoden aikana digiklinikalle on otettu yhteyttä 5000 kertaa. Kuva: Marjo Pirilä / Yle

Mehiläisen sovelluksen kautta käytettävä Harjun terveyden digiklinikka tarjosi osalle asiakkaista eilen keskiviikkona vain Mehiläisen maksullisia palveluita. Ongelma saatiin korjattua alkuillasta.

Harjun terveyden digiklinikasta vastaavan johtaja Ossi Laukkanen kertoo, että ongelma on paikantui aamupäivän aikana Android-käyttöjärjestelmään.

– Näyttää siltä, että ongelma koskee hyvin pientä käyttäjäryhmää. Harjun terveyden digiklinikan käyttäjämäärät eivät ole poikenneet tänään normaalista.

Hänen mukaansa Harjun terveyden asiakkailta ei ole tullut palautetta asian tiimoilta.

Harjun terveys oy on Mehiläisen ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän yhteisyritys, joka vastaa Lahden, Kärkölän ja Iitin sote-keskuspalveluista.

Päivitetty 11.11. klo 7:40: Lisätty tieto, että ongelma on saatu korjattua.

Päivitetty 10.11.2021 klo 13:28. Lisätty Ossi Laukkasen kommentti ja tieto siitä, että häiriö on paikannettu ja sitä korjataan.