Hyppää sisältöön

Lilli Earl tempaisi peruukin kaljusta päästään suorassa lähetyksessä – kun ei ole vaihtoehtoa, kyse ei ole rohkeudesta

Lilli Earl ihmettelee, miksi häntä pidetään rohkeana. Pälvikaljun autioittama kallo ei anna hänelle vaihtoehtoa, joten sen voi helposti paljastaa. Vaikkapa naistenpäivän Puoli seiskassa.

Lilli Earl: "Vaihtoehdottomuus ei ole rohkeutta" – Peruukki pois suorassa lähetyksessä
Lilli Earl: "Vaihtoehdottomuus ei ole rohkeutta" – Peruukki pois suorassa lähetyksessä

Lilli Earl väittää, että hän elää kuin jänis ajovaloissa, jatkuvassa pelossa.

Mutta kuinka moni riisuu suorassa lähetyksessä peruukkinsa ja paljastaa pälvikalju-sairauden kiillottaman kallonsa?

Naistenpäivän Puoli seiskassa Lilli Earl totesi, että hiustenlähdön aikaan hän parani ihottumasta ja migreenistä.

– Se oli hyvä vaihtokauppa!

Peruukin takaisin asettelu ilman peiliä sujuu rutiinilla, vaikka otsatukan asemointi onkin vaikeaa. Liian alas jäänyt otsatukka muistuttaa neandertalin ihmisestä. Tähänkin Lilli Earl suhtautuu myönteisesti: neandertaalit olivat paljon rauhallisempi laji kuin nykyihminen.

– Homo sapiens on pärjännyt vain siksi että me olemme aggressiivisia ja tapamme kaikki vastaantulijat, jotta saamme lisää lääniä ja tilaa.

Elämä on selviytymistä

Peruukki kaljun peitoksi oli helpompi valinta kuin paljain päin kulkeminen.

– Ympäristön takia valitsin peruukin. En halunnut kiinnittää huomiota. Ei minulla ollut mitään asennetta. Olen tämmöinen ujo piimä.

Myös käytännön arki on helpompaa peruukki päässä.

– Palelen hyvin helposti, joten ilman peruukkia täytyisi pitää pipoa koko ajan.

Lilli Earlia ärsyttää, että häntä pidetään erityisen rohkeana.

– Eihän se ole rohkeutta, kun ei ole vaihtoehtoja. Valinnat ovat rohkeutta. Elämä on selviytymistä!

Teatterissa edelleen, mutta nyt näyttämön takana

Lilli Earl on alkuvuonna aloittanut työt Suomen Komediateatterissa. Suurempi teatteri aiemman Teatteri Jurkan sijaan vaatii asiakaspalvelijalta erilaisen asenteen.

– Jurkassa asiakkaat oppivat tuntemaan minut ja minä asiakkaat. Heidän edestään menin vaikka umpisolmuun. Mutta nyt 806 ihmisen takia illassa ei voi ihan kaikkien takia mennä umpisolmuun.

Suomen Komediateatteriin houkutteli myös sen taiteellinen johtaja Kiti Kokkonen, jota Lilli Earl pitää hengenheimolaisenaan kymmenen vuoden ikäerosta huolimatta.

– Olemme julkisuuden sielunsisaret. Meillä on samanlainen tausta. Olemme molemmat isän tyttöjä.

Julkisuus lapsesta asti kasvatti möykyn sisälle

Lilli Earlin isä oli pilapiirtäjä Kari Suomalainen. Kiti Kokkosen isä Ere Kokkonen ohjasi mm. Uuno Turhapuro -elokuvia ja perusti Suomen Komediateatterin.

Naisten julkisuuskuva on pirskahtelevan iloinen, mutta se peittää alleen synkemmän pohjavireen.

– Minä ainakin olen kroonisesti masentunut ihminen. Ja anteeksi, Kiti, jos nyt puhun ihan höpöjä, mutta meillä molemmilla on möykky sisällämme. Kun elää julkisuudessa lapsuudesta asti, niin kertyy paljon asioita, joita on vaikea käsitellä.

Katso Lilli Earlin koko vierailu Puoli seiskassa tästä:

.
.