Hyppää sisältöön

Posio uudistaa kuntabrändinsä – motto on nyt "Kasva rauhassa"

Reilun 3 000 asukkaan kunta satsaa kunnanjohtaja Pekka Jääskön mukaan tulevaisuudessa yrittäjyyteen. Tavoitteena on tulla Suomen yrittäjäystävällisimmäksi kunnaksi.

Posion uusi logo on monivärinen ja täynnä värisymboliikkaa. Vasemmalla nyt käytössä oleva logo. Kuva: Yle / Posion kunta

Posiolla on saatu valmiiksi uusi kuntastrategia ja brändityö. Samalla on uusittu kunnan logo vuosia palvelleesta kelohongasta tyylitellympään kuvaan. Kunnan markkinoinnissa aiotaan käyttää lausetta: Kasva rauhassa.

Reilun 3 000 asukkaan kunta satsaa kunnanjohtaja Pekka Jääskön mukaan tulevaisuudessa yrittäjyyteen. Tavoitteena on tulla Suomen yrittäjäystävällisimmäksi kunnaksi.

– Pyritään vahvistamaan erityisesti elinvoimaan liittyviä keskeisiä valintoja; yritysyhteistyö, yritysten toimintaedellytykset. Koulutuksessa erityisesti yrittäjyyskasvatus on keskeisiä tavoitteita ihan varhaiskasvatuksesta lukioon asti, Jääskö sanoo.

Posio oli viime vuonna nettomuutoltaan positiivinen, mutta iäkkään väestön vuoksi väkiluku laski. Lisää muuttajia Posio tavoittelee pienyrittäjistä ja muista itsensätyöllistäjistä sekä etätyön tekijöistä.

"Kasva rauhassa" motto viitaa Jääskön mukaan juuri näihin muuttajiin, uusiin työpaikkoihin ja yritystoimintaan. Yksi viidestä strategisesta tavoitteesta on myös panostaa perheiden palveluihin ja asuntotarjontaan Posiolla.

Lisäksi kunta on asettamassa tavoitteekseen olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Kunnanhallituksen siunaama strategia menee vielä Posion kunnanvaltuustolle.

Lue myös:

Lisää Lapin uutisia Yle Areenassa: kuuntele, katsele ja lue, mitä lähelläsi tapahtuu.

.
.