Hyppää sisältöön

Oikaisu: MM-kisoissa myytiin satoja vegeannoksia – osuus alle prosentin kaikista ruoka-annoksista

Jääkiekon MM-kisoissa myytiin enemmän kasvisruokaa kuin ensin kerrottiin. Tästä jutusta löytyvät tarkat myyntinumerot.

Vegeannoksien osuus oli alle prosentin kaikista ruoka-annoksista. Arkistokuva. Kuva: Tomi Hänninen

Yle kertoi tiistaina, että jääkiekon MM-kisojen areenalla myytiin yhteensä 17 vegeannosta.

Tätä lukua epäiltiin jälkikäteen sosiaalisessa mediassa. Ylen pyynnöstä Noho tarkasti myyntilukunsa uudelleen. Yle oikaisee tässä jutussa luvut.

– Aiemmin ilmaistu 17 kappaletta vegeannoksia koskee vegemyyntipisteemme myyntiä kisojen aikana, Nohon Areenan ravintoloiden keittiöpäällikkö Antti Ahokas kertoo Ylelle.

Lisäksi kasvisruokaa myytiin yhtiön muissa ravintoloissa. Esimerkiksi Friends & Brgrsin kasvishampurilaista myytiin 585 kappaletta.

Kokoluokka on pieni, sillä areenaburgeria myytiin samassa ravintolassa 26 000 kertaa.

– Kaikkien pelkästään kasvisproteiinia sisältävien kasvisruoka-annosten osuus kisojen aikana myydyistä ruoka-annoksista on 0,7 prosenttia, Ahokas kertoo.

Lisäksi Noho kertoo myyneensä seuraavat kasvistuotteet:

  • Jättivegelihis 4 kpl (sisältyy vegemyyntipisteeseen)
  • Jättivegelihis nakilla 4 kpl (sisältyy vegemyyntipisteeseen)
  • Vege Chorizo 9 kpl (sisältyy vegemyyntipisteeseen)
  • Kasvishodari Brooklyn 72 kpl
  • Abu Fuad falafel 69 kpl
  • Hookin vegesiivet 53 kpl
  • Dirty Vegan Fries 184 kpl.