Hyppää sisältöön

Tuhat Kymsoten asiakasta jäänyt ilman hammashoidon laskua – laskuja lähetetään takautuvasti kesän aikana

Osa Kymsoten hammashoidon asiakkaista ei ole saanut laskua tai heitä on laskutettu käynnistä vain osittain. Puutteellinen laskutus johtuu tietojärjestelmän ongelmista, jotka on nyt korjattu.

Osa marraskuun ja toukokuun välissä Kymsoten hammashoidon asiakkaina olleista ei ole saanut käynnistään laskua. Kuvituskuva. Kuva: Petri Aaltonen / Yle

Kymsoten hammashoidon laskutuksessa on havaittu ongelmia.

Osalle Kymsoten suun terveydenhuollon, kuten hammaslääkärin, palveluita käyttäneille ei ole lähetetty laskua. Toisia on puolestaan laskutettu vain osittain.

Laskutusongelmat koskevat osaa 4. marraskuuta ja 31. toukokuuta välissä tapahtuneista hammashoidon käynneistä. Ongelma koskee noin tuhatta asiakasta.

Kymsote aloittaa takautuvien laskujen lähettämisen suun terveydenhuollon asiakkaille 17. kesäkuuta. Tarkoituksena on lähettää laskut asiakkaille kesän aikana.

Laskutuksen puutteet johtuvat tietojärjestelmän ongelmista. Tietojärjestelmään liittyvät ongelmat on nyt korjattu.

Lisää Kymenlaakson uutisia myös Yle Areenassa: katsele, kuuntele ja lue, mitä lähelläsi tapahtuu.

.
.