Veho-konserni panosti viikonlopun autonäyttelyiden markkinointiin runsaasti. Herttoniemen Citroen-liikkeessä esillä oli uusi malli, ja tien toisella puolella Honda-myymälässä kahvia ja autoesitteitä jakeli entinen Miss Suomi Viivi Pumpanen.
- Tietenkin me teemme muutaman autokaupan jo tässä viikonlopun aikana, mutta päätarkoitus on, että saadaan asiakaskontakteja. Yleensä sen näyttelyviikonlopun jälkeinen viikko kertoo aika hyvin tilanteen. Uskon, että kauppoja syntyy ensi viikolla hyvinkin, sanoo toimitusjohtaja Timo Seppä
Myös Veho panosti maaliskuuhun paljon. Seuraavina päivinä ennen autoveromuutosta yhtiössä ollaan Sepän mukaan valmiita luovuttamaan autoja myös iltaisin ja viikonloppuna. Yhtiö on varautunut viimeisten päivien veroralliin ostamalla paljon uusia autoja sisään. Rekisteröity niitä ei vielä ole.
- Vero määräytyy rekisteröinnin mukaan, ja auto pitää saada maaliskuun aikana rekisteriin. Jotta auton saa rekisteriin, niin auton pitää olla Suomen maaperällä. Tästä tulee se loppupuristus ja kiire, Seppä toteaa.
Mitään suurta myyntiryntäystä ei alkuvuoden aikana ole nähty Vehollakaan. Toimitusjohtaja uskoo, että veromuutos on asiakkaalle lopulta aika pieni asia. Suurimmassa osassa kansaa kiinnostavissa malleissa hinnat nousevat muutamia satoja euroja, pahimmillaankin ehkä tuhannen euron verran.
- En usko kovinkaan hiljaiseen huhtikuuhun. Toisaalta, jos autoveromuutos jossakin näkyy, niin sitten huhtikuussa. Uskon, että kevättä kohti mentäessä koko veromuutos on aika äkkiä unohdettu, sanoo Veho Autotalojen toimitusjohtaja Timo Seppä.
Lähteet: Yle Uutiset / Marcus Ziemann