Sairaanhoitopiiri yrittääkohentaa asiakaspalveluaan

Yle Uutisten artikkeliarkisto

Päijät-Hämeen sairaanhoitopiiri pyrkii parantamaan asiakaspalvelunsa laatua. Ensi vuonna käynnistetään asiakaspalveluun liittyviä kokeiluja.

Potilas saa hoitopalautteen mukaansa heti siirtyessään jatkohoitoon ja asiakaskyselyjä tehdään säännöllisesti. Laatujärjestelmät otetaan laajasti käyttöön, lääkäreiden työn ohjausta tehostetaan, valituksista ja muistutuksista saatua palautetta hyödynnetään toiminnan kehittämisessä, kertoo Päijät-Hämeen sairaanhoitopiirin tiedotussihteeri Helena Heinonen.

Jonojen purkaminen on edelleen keskeinen kehittämiskohde. Myös poliklinikoiden aukioloaikojen pidentämistä koskevat tarpeet aiotaan selvittää, sanoo Heinonen.

Lähde: Lahden Radio