ICC varoitti verkkokaupan riskeistä

Yle Uutisten artikkeliarkisto

Tietoverkoissa tapahtuvan kaupankäynnin kasvaessa on syytä muistaa, että verkkokauppaan liittyy myös riskejä.

Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n Suomen osaston pääsihteerin Timo Vuoren mukaan jokaisen tietoverkoisssa toimivan yrityksen olisi luotava selkeät toimintaperiaatteet verkkokauppaansa.

- Avoimessa ja globaalissa toimintaympäristössä yritys voi saada asiakkaaksensa kenet tahansa, ja varomaton nettikauppias voi tietämättään joutua vieraan lainsäädännön piiriin, Vuori sanoi.

- Olisi järkevää varmistua, ettei verkkomarkkinoinnin sisällön voi ainakaan vahingossa katsoa muodostavan sitovaa tarjousta, johon vastaamalla ostaja saisi aikaan sitovan sopimuksen, hän lisäsi.

Vuori puhui ICC:n Suomen osaston ja Suomen Markkinointiliiton Markkinointi ja kaupankäynti -seminaarissa Helsingissä tiistaina.