Pääsiäinen on makeissesonkia

Yle Uutisten artikkeliarkisto

Pääsiäisestä on muodostunut vuoden toinen suuri makeissesonki. Pääsiäismyynti on noin kolmanneksen joulumyynnistä, mutta suklaamunien ja virpomiskarkkien menekki on kasvussa.

Tänä pääsiäisenä herkkuja ostetaan vajaalla 20 miljoonalla eurolla.

Pelkästään pääsiäismunia myydäään noin kymmenen miljoonaa kappaletta.

Pääsiäsimunilla on tuhatvuotinen kristillinen perinne. Muna symboloi uutta elämää ja ylösnousemusta.

Suklaamunien syönti on kuulunut pääsiäistraditioihin jo sadan vuoden ajan.

Sormuksia ei pääsisäismunien sisältä enää löydy. Nyt toivotaan pelejä, tekotatuointeja ja koottavia leluja.

Tänä vuonna pääsiäismunat ovat entistä suurempia, ja ostajia houkutellaan lapsille tutuilla hahmoilla.

YLE24