Jäätelö tekee kauppansa

Kesän jäätelömyynnin uskotaan nousevan selvästi viime vuotisesta. Ingmanilta kerrotaan, että myynti on kaikki jäätelötuotteet mukaan laskien jo nyt reilusti plussalla.

jäätelö

Kesän jäätelömyynnin uskotaan nousevan selvästi viime vuotisesta. Ingmanilta kerrotaan, että myynti on kaikki jäätelötuotteet mukaan laskien jo nyt reilusti plussalla. Irtojäätelön osalta ollaan samoissa lukemissa kuin viime vuonna, mutta sääennusteen lupaamien helteiden arvioidaan nostavan myyntiä nopeasti.

Ingmanin mukaan jäätelön markkinointi on onnistunut tänä kesänä viime vuotista paremmin. Uutuuksien osuus jäätelötuuttien ja -puikkojen myynnistä on kolmannes, irtojäätelössä viidennes. Tämän kesän uutuusmakuja ovat mm. tupla, piparminttu ja mansikkasorbetti. Eniten myydään kuitenkin perinteisiä makuja kuten mansikkaa, suklaata ja salmiakkia. Myös mango-meloni on vakiinnuttanut paikkansa suosikkien joukossa.

Suomalainen syö noin 14 litraa jäätelöä vuodessa. Puolet jäätelöstä ostetaan kotipakkauksina ja puolet kerta-annoksina. Herkkusuiden ehdoton suosikki on kermajäätelö, jonka osuus myydystä jäätelöstä on lähes 80 prosenttia.

Suomen jäätelömarkkinat ovat kahden suuren yrityksen, Nestlén ja Ingmanin hallussa.

Lähteet: YLE Kymenlaakso