Sky News: Hakkeroimme julkisen edun vuoksi

Britannialainen televisiokanava Sky News myöntää antaneensa luvan sähköpostien hakkerointiin kahdessa tapauksessa. Sky News kuitenkin väittää, että hakkerointipäätökset tehtiin julkisen edun vuoksi.

Ulkomaat
Sky Newsin tunnus yhtiön toimipisteessä Osterleyssä, Lontoossa.
Sky Newsin tunnus yhtiön toimipisteessä Osterleyssä, Lontoossa.Facundo Arrizabalaga / EPA

Toisessa tapauksista Sky News hakkeroi erään pariskunnan sähköposteja. Pariskunnasta mies oli melonut merelle ja lavastanut oman kuolemansa. Hän yritti vakuutushuijausta.

Toista hakkerointitapausta Sky News ei ole paljastanut, mutta sen uskotaan liittyvän pedofiliaan.

- Emme tee tämänkaltaisia päätöksiä kevyesti tai toistuvasti, Sky News kertoo torstaina julkistamassaan tiedotteessa.

Yhtiön mukaan sen tutkimukset palvelivat julkista etua.

Sky News kuuluu miljonääri Rupert Murdochin News Corp mediaimperiumiin, johon kuuluu myös salakuuntelusta aiemmin kärähtänyt News of the World -lehti.

Lähteet: AP, Reuters