Snellman osui oikeaan mainoskampanjallaan

Natriumglutamaatti-lisäaineesta luopuminen höystettynä tästä kertovalla mainoskampanjalla kolminkertaisti Snellmanin lihatalon ruokamakkaroiden myynnin. Lihatalo palkittiinkin torstaina parhaasta tuotelanseerauksesta mainosalan AdProfit-kilpailussa.

Adprofit
Lena Holmberg ja Per Snellman.
Lena Holmberg esittelee isälleen, Per Snellmanille Snellmanin lihatalon uudehkoa metwurstin tuotantolinjaa.YLE / Kalle Niskala

Pietarsaarelaisyritys pokkasi ykköspalkinnon samassa kisassa myös viime vuonna. Lisäaineen poistosta kertova kampanja kasvatti myös muiden lihavalmisteiden menekkiä yli 20 prosenttia.

Natriumglutamaattia käytetään lihajalosteissa ja valmisruuissa vahvistamaan lihan makua. Lisäaineen käytön tarpeellisuudesta - eduista ja haitoista on keskusteltu kiivaasti viime aikoina.

Palkittu mainoskampanja kesti kolme kuukautta ja ajoittui helmikuusta kesäkuuhun.

AdProfit -kilpailussa kisataan mainoskampanjoiden tuloksellisuudella. Tämän vuoden kilpailuun osallistui kolmisenkymmentä kampanjaa.

AdProfit on mainosalan kilpailu. Jaossa on kolme ykkössijaa; Vuoden paras kampanja, Vuoden paras lanseeraus sekä Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja.

Lähteet: YLE Keski-Pohjanmaa

Uusimmat uutiset puhelimeesi

Lataa Yle.fi-sovellus