SuomiTV palaa uhmakkaana

Ohjelmistonsa kesän ajaksi niukaksi karsinut SuomiTV aloittaa maanantaina uuden yrityksen löytääkseen tien tv-katsojien olohuoneisiin. Kanava pyrkii nappaamaan talveen mennessä 4 - 5 prosentin katsojaosuuden.

Kotimaa

SuomiTV on kaupallinen tv-kanava, joka aloitti säännölliset lähetykset joulukuussa 2009. Katsojaluvut ovat jääneet tavoitteista ja kanavalla on käyty pariin otteeseen yt-neuvotteluja, vaihdettu toimitusjohtajaa ja lopetettu uutislähetykset.

Suomen Kuvalehden mukaan (siirryt toiseen palveluun) SuomiTV on käyttänyt toimintoihinsa parin vuoden aikana yli 20 miljoonaa euroa. SuomiTV:n operatiivinen johtaja Miikka Muurinen ei ota lehden lukuihin kantaa, mutta myöntää kanavan käynnistämisen vievän rahaa.

Muurinen vakuuttaa, että kanavan tulevaisuus näyttää talouden suhteen hyvältä.

- Meillä on uusi toimintamalli ja uutta ohjelmistoa. Toimilupamme kestää vuoteen 2016, ja jatkamme ainakin siihen asti, Muurinen kertoo.

Uutiset palaavat myöhemmin

Muurisen mukaan SuomiTV tarjoaa jatkossa enemmän viihdettä ja katsojia kiinnostavaa sisältöä.

- Seuraamme, mikä vetää katsojia, ja jos jokin ohjelma ei menesty, se vaihdetaan parempaan, Muurinen kuvaa kanavan toimintaperiaatetta.

Uuden tulemisen alussa SuomiTV esittää lähinnä yhdysvaltalaista ohjelmistoa. Muurinen lupaa, että jatkossa on luvassa myös kotimaisia ohjelmia. Lisäksi uutiset palaavat kanavan ohjelmistoon, ja ne toteutetaan yhdessä myöhemmin julkistettavan uutispartnerin kanssa.

Muurisen mukaan SuomiTV:llä on nyt käsissään resepti, joka voi tuoda sille tavoitellun katsojaosuuden.

- Katsomistottumusten muutokseen menee hetki aikaa, mutta talvella ellei jo nyt heti syksyn alussa tarkoitus on saada 4 - 5 prosentin katsojaosuus. Ohjelmiston puolesta meillä ei ole estettä sen saavuttamiseksi, Muurinen sanoo.

Lähteet: YLE Uutiset