Brändi kasvaa juoruilla

Brändi- ja designasiantuntija Lisa Sounio kertoo, että kaupungin tai yrityksen brändi kasvaa positiivisilla ja mehukkailla juoruilla sekä tarinoilla. Vahvaan brändiin kuuluu Sounion mukaan myös kiistanalaisuus.

Kotimaa
ostoskeskus vaate
Yle

Parikkalasta kotoisin oleva ja Imatralla nuoruuttaan viettänyt Lisa Sounio ottaa esimerkikseen eteläkarjalaisen kaupungin. Imatralla on Sounion mukaan potentiaalia brändin nostattamiseen.

- Olen huomannut, että monilla kaupunkia tuntevilla ihmisillä on sitä kohtaan viha-rakkaus-suhde. Se on hyvä, sillä vahvan brändin tulee myös ärsyttää ihmisiä.

Kaupungin tai esimerkiksi yrityksen brändiä tuodaan tunnetuksi brändi- ja designasiantuntija Lisa Sounion mukaan positiivisilla juoruilla.

- Tarvitaan kekseliäitä henkilöitä, jotka laittavat liikkeelle. uutisia, positiivisia juoruja ja kiehtovia tarinoita. Esimerkiksi Satu Silvo kertoi, että Imatralta löytyy maan paras jäsenkorjaaja ja Sinikka Sokka kehuu, että Valtionhotellista löytyy mahtava hotellihuone, jossa voisi pitää juhlat.

Vahvaan brändiin kuuluu siis myös kiistanalaisuus. Lisa Soinion mukaan Imatralla tänä syksynä puhuttanut venäläisvastaisuus ei vahingoita kaupungin brändiä.

- Se oli äkillinen piikki, joka ei vahingoita mainetta. Asiat unohtuvat nopeasti, kuten imatralainen kirkkoherra Marja-Sisko Aalto.

Lähteet: YLE Etelä-Karjala