Sonera korvaa virittämisongelmista syntyneitä kuluja

Turussa kaapelitalouksien televisiokanavista vastaava Sonera korvaa asiakkailleen viime viikon viritysongelmista koituneita kuluja. Televisioliiketoiminnan johtaja Olli-Pekka Takanen kertoo, että Sonera arvioi haitat tapauskohtaisesti. Noin 500 kaapeliasiakkaalla on ollut tähän mennessä hankaluuksia löytää oikeita kanavia.

Sonera
Televisiokanavien viritystä.
Kimmo Gustafsson / Yle

Lisäksi joidenkin digiboksit eivät ole pystyneet päivittämään kanavatarjontaa. Tällaisia digibokseja on kymmeniä.

Sonera korvaa uudet digiboksit näissä tapauksissa. Sonera korvaa myös 30 euron kotikäyntejä, jos asiakas osoittaa, että hänen on ollut mahdotonta tuoda itse digiboksiaan huoltoon.

Huolto eli boksin päivittäminen paikan päällä konttorissa on maksutonta.

Asiakkaat voivat tehdä korvausvaatimuksensa asiakaspalvelun kautta.

Vielä maanantainakin Soneran konttorissa riitti ruuhkaa, sillä kanavien virittämisessä oli yhä ongelmia. Sonera uusi kanavatarjontaansa viime viikon torstaina.

Lähteet: YLE Turku