Raahen satamasta uusia reittejä Eurooppaan

Ruotsalaisvarustamo Rederi AB TransAtlantic aloittaa vuoden alussa viikottaisen konttiliikenteen Raahesta Hampuriin ja Bremerhaveniin kahdella konttialuksella.

Raahe
Tali purkaa lastia Raahen satamassa
Raahen Satama on yksi Perämeren kehittyvistä satamista. Raahen satama on kokonaistavara- liikennemäärien perusteella Suomen kahdeksanneksi vilkkain satama. Satamassa käy vuosittain yli 700 laivaa. Sataman kautta kuljetetaan lähinnä raaka-aineita, irtolasteja, terästä, sahatavaraa ja kontteja.Raahen satama

Raahen satamasta avataan uusia rahtireittejä Eurooppaan. Ruotsalaisvarustamo Rederi AB TransAtlantic aloittaa vuoden alussa viikottaisen konttiliikenteen Raahesta Hampuriin ja Bremerhaveniin kahdella konttialuksella. (TransAnund ja TransJorund), joilla on korkein jääluokka. Ensimmäinen suunniteltu Raahen käynti on toisena päivänä tammikuuta.

Rautaruukki puolestaan on solminut vuosisopimuksen teräskuljetuksista Raahesta Italian Ravennaan. Rautaruukin tavoitteena on, että laivauksissa päästäisin aiempaa tarkempaan aikatauluun ja säännöllisyyteen sekä vakaaseen rahtitasoon. Liikennettä operoi saksalainen varustamo MTL Duisburg (Maritim Transport Logistik), joka kuuluu Hartmann-varustamokonserniin. Varustamon muita lastivarauksia Suomessa hoitaa Oy Seachart Ltd.

Lähteet: YLE Oulu