Tiger Woods mielii taas mainosten keulakuvaksi

Syrjähyppyjensä vuoksi median silmätikuksi ja mainostajien hylkäämäksi joutunut golf-tähti Tiger Woods on tehnyt ensimmäisen tv-mainoksensa sitten viime vuoden lopulla paljastuneen seksiskandaalin. Woods esiintyy urheiluvälinevalmistaja Niken mainoksessa torstaina alkavan Augustan US Masters-turnauksen alla.

Ulkomaat
Tiger Woods esiintyy Niken mainoksessa.
Seksiskandaalin ryvettämä Tiger Woods tekee paluuta golfkentille ja yrittää päästä taas sponsorien suosioon. Kuva Niken mainoksesta.

Mustavalkoinen, pelkistetty mainos esitetään turnauksen yhteydessä muun muassa yhdysvaltalaisilla ESPN- ja Golf Channel -urheilukanavilla. Videolla on äänessä Tiger Woodsin edesmennyt isä, Earl Woods, mutta golf-tähti itse pysyy vaiti.

- Tiger, haluaisin tietää mitä sinä ajattelit, miltä sinusta nyt tuntuu, ja opitko tästä mitään, kysyy Earl Woods pojaltaan vanhassa nauhoituksessa.

Mainosvideo päättyy Niken swoosh-logoon.

Nike on pysynyt Tiger Woodsin tukijana koko kuukausia velloneen seksiskandaalin ajan, vaikka samaan aikaan monet muut sponsorit ovat hylänneet hänet. Muun muassa Accenture, AT&T ja PepsiCo:n Gatorade-juoma eivät enää kelpuuta häntä mainoskampanjoidensa keulakuvaksi.

Ennen useiden syrjähyppyjensä paljastumista Woods tienasi vuosittain jopa noin sata miljoonaa dollaria mainossopimuksistaan.

Lähteet: Reuters