Voimakaksikot Pilateksen pauloissa

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Voimakaksikot etsivät syviä lihaksiaan Pilatestunnilla Pilatesohjaaja Ghita Boussirin opastuksella.

Pilates-menetelmä
PhysioPilatestunnilla käytetään erilaisia apuvälineitä tehostamaan harjoitusta
YLE Pohjanmaa

Kehon syvien lihasten olemassaolosta ei monella välttämättä ole hajuakaan, mutta kun ne löytää ja niitä vahvistaa, niiden avulla voi oppia käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti ja oikein.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka perustuu kehon keskustan hallintaan ja vahvistaa syviä lihaksia. Pilatesmenetelmä sopii jokaiselle, aloittelevasta liikkujasta urheilijaan.

PhysioPilates on liikuntaa, jossa Pilatesharjoitteluun on yhdistetty fysioterapeuttinen osaaminen. PhysioPilates-ohjaaja osaa antaa yksilöllistä ohjausta, jossa huomioidaan asiakkaan tuki- ja liikuntaelinvaivat.

Voimakaksikot tutustuivat PhysioPilatekseen Vaasan Fysio-Stepissä Pilatesohjaaja Ghita Boussirin opastuksella.

- Tämä on just sitä, mitä ajattelin silloin kun kampanjaan ilmoittauduttiin mukaan, että on mukava päästä kokeilemaan erilaisia juttuja, Pertti Raikio toteaa ensimmäisellä pilatestunnillaan.

Kaija Niiranen ja Mari Saarela ovat harrastaneet Pilatesta jo pidempään, mutta PhysioPilates oli uusi tuttavuus.

- On tässä tullut ihan uusia liikkeitä, tosi mielenkiintoista on ollut, kertoo Kaija Niiranen.

Kuntotempaus loppusuoralla

Voimakaksikkojen keväisen kuntotempauksen maali alkaa jo häämöttää. Lopputesti on kesäkuun alussa.

Kevään aikana on tehty erilaisia lajikokeiluja ja parit ovat myös kuntoilleet ahkerasti tahoillaan. Kuntoilu ei ole vienyt mehuja, vaan intoa piisaa yhä.

- Ollaan otettu tasaista tahtia, että kestää rääkin. Ylikuntoiset ei pärjää tässä, tasainen tahti on tärkeintä, paljastaa Pertti Raikio taktiikastaan.

Lähteet: YLE Pohjanmaa