Yksi tärkeä tekijä joukkueen menestyksessä on yleisö, jota palvellaan nyt myös sosiaalisessa mediassa.
- Ilmoitamme Facebookissa kaikista ottelutapahtumista ja tietysti niistä asioista, mitä virallisilla nettisivuillakin ilmoitetaan. Mutta on siellä myös infoa, joka sopii sosiaaliseen mediaan paremmin. Ei ehkä niin painavia asioita, mutta sellaisia, mitkä herättävät keskustelua, kuvailee joukkueen viestintävastaava Lasse Riitesuo.
Sosiaalinen media ja esimerkiksi Youtube sopivat nuorehkon yleisön tavoitteluun.
- Salibandylla on juuri sellainen kannattajakunta, että he käyttävät näitä palveluja. Meillä sosiaalisen median markkinointikäyttö lähti liikkeelle luontevasti. Sivuja ei ole tehty väkisin, joten ne ovat toimineet hyvin.
Yleisö on joukkueelle parhaimmillaan ylimääräinen kenttäpelaaja. Katsomon täyttämiseksi on siis syytä tehdä töitä.
- Näen sen niin, että seuroilla on oma vastuunsa tehdä aktiivista markkinointia ihan pelaajista lähtien. Seuraa ja pelaajia pitäisi tuoda esiin entistä enemmän kaupungilla ja mediassa. Ei voi vain surkutella, että miksi meitä ei kukaan käy katsomassa. Uskon, että iloisuus ja innokkuus tarttuu ihmisiin ja silloin he haluavat myös tulla katsomaan pelejä, Lasse Riitesuo toteaa.
Lähteet: YLE Keski-Suomi