Neuvoston mielestä mainoksessa oli sinänsä perusteltu syy käyttäää hyväksi pelkoa, mutta mainoksessa on kuvattu perustettomasti tilanne, jossa pienen lapsen turvallisuutta koskevat seikat on laiminlyöty. Neuvoston mukaan mainos kuitenkin kiinnitti huomiota tärkeään asiaan.
Greenpeacen mukaan mainoksen tarkoituksena oli nimenomaan kiinnittää huomiota siihen, että ilmastonmuutos uhkaa lapsien tulevaisuutta.
Maailman terveysjärjestön mukaan 150 000 ihmistä kuolee jo nyt vuosittain ilmastonmuutoksen takia vesipulaan, nälkään ja tauteihin.
Greenpeace huomauttaa, ettei mikään televisiomainos pääse lähellekään todellisuutta. Järjestön mukaan ilmastonmuutoskamapanjoita tarvitaan, koska tietoisuus ilmastonmuutoksesta ei näy vielä ihmisten jokapäiväisissä toimissa tai poliittisessa päätöksenteossa.
Lähteet: YLE Uutiset