Musiikkitalo sai visuaalisen ilmeen - Montussa bileet syyskuussa

Helsinkiin rakennettava Musiikkitalo on saanut visuaalisen ilmeen Hahmo Design Oy:n käsissä. Talon tunnuksessa on pisteiden muodostama monikerroksinen kehä, jonka keskellä on iso M-kirjain.

kulttuuri

Tunnuksen suunnitelleen Hahmo Design Oy:n luova johtaja Pekka Piippo sanoo tunnuksen pisteiden kuvaavan erilaisia ihmisiä, jotka ovat kerääntyneet kuuntelemaan muiden ihmisten esittämää musiikkia.

Piipon mukaan pisteet voi tulkita esittämään myös loittonevia ääniaaltoja, värikästä kukkaloistoa tai vaikka muistumaa ilotulituksista.

Musiikkitalon visuaaliseen ilmeeseen liittyy myös Sibelius-Akatemian musiikkiteknologian opiskelijoiden suunnittelema äänianimaatio, joka on nähtävissä Musiikkitalon väliaikaisilla verkkosivuilla.

Musiikkitalon brändiväriksi tulee turkoosi, joka Hahmon suunnittelijoiden mukaan sopii hyvin Helsingin Töölönlahden merelliseen ympäristöön.

Vuonna 2011 valmistuvan Musiikkitalon ohjelmistosta annetaan esimakua syyskuun puolivälissä järjestettävissä Monttubileissä. Tapahtuman järjestelyistä vastaavat Musiikkitalo ja sen päätoimijat Sibelius-Akatemia, Helsingin kaupunginorkesteri ja Radion sinfoniaorkesteri.

Hahmo Design Oy on aikaisemmin suunnitellut muun muassa Ideaparkin, Naisasialiitto Unionin ja Teatterikorkeakoulun visuaaliset ilmeet. Ihmisoikeusjärjestö Amnesty on valinnut yhtiön vuoden suunnittelijakseen Suomessa.

Lähteet: YLE Uutiset