Fazerin Sininen on maan arvostetuin tuotemerkki

Fazerin Sininen ei ole pelkkä suklaalevy, Mainonta & Markkinointi-lehden mukaan se on myös Suomen arvostetuin brändi eli tuotemerkki. Fazerin Sininen ei ole sulanut arvioitsijoiden käsittelyssä, se on löytynyt vuosien mittaan listauksen kärjestä tai aivan sen tuntumasta.

talous

Taloustutkimus tutkii vuosittain Mainonta & Markkinointi-lehdelle Suomen arvokkaimmat brändit. Kymmenen arvostetuimman tuotemerkin listalle pääsee varmimmin yhdistämällä suomalaisuuden ja pitkän historian.

Fazerin Sinisen jälkeen tulevat jaetulla kakkostilalla Arabia ja yleistuotemerkki Fazer. Neljännellä tilalla ovat alkuperäismerkki Joutsenlippu sekä ympäristömerkki Joutsenmerkki. Kuudennelta sijalta löytyvät viime vuoden ykkönen Fiskars sekä listan ainoana ulkomaisena Google. Sijoilla 8 - 10 ovat Hackmann, Iittala ja Valio.

Lähteet: YLE Uutiset, Mainonta & Markkinointi