1. yle.fi
  2. Uutiset

Kestovaipoista kotiäitien sivutoimi

Kestovaippojen suosio kasvaa. Suuria kestovaippatuottajia markkinoille ei ole vielä tullut, mutta internet on helpottanut pienten kestovaippayritysten markkinointia. Verkkokauppojen myötä vaippakaupasta onkin muotoutunut usean kotiäidin sivutoimi.

kestovaipat
Kestovaippoja pöydällä noormarkkulaisessa kotiompelimossa.
YLE / Jari Pelkonen

Noormarkkulaisen Marjaana Mikkolan Niikki-kestovaipat tunnetaan kotiäitien kansoittamissa nettiyhteisöissä ennenkaikkea laadusta. Kotiäidin nettibisnes onkin kasvu-uralla.

- Ihan mukavasti kauppa käy. Vuodesta 2006-vuodesta asti myynti on koko ajan lisääntynyt. Kestovaippojen suosio on kasvussa. Varsinkin nyt, kun kestovaippaviikolla on kaikenlaisia tarjouksia.

Kolmen lapsen äidillä riittää aikaa vielä kestovaippabisnekseenkin.

- Tämä on niin innostavaa puuhaa ja kutsumusammatti.

Niikki-vaipat valmistetaan käsityönä pienessä kotiompelimossa.

- Kilpailua on paljon. Pitää olla hyvä tuote, jotta sen saa kaupaksi. Suomessa tekeminen on oma haasteensa, koska se on aina kalliimpaa kuin tuotaisiin vaikkapa Kiinasta.

Lähteet: YLE Satakunta

Lue seuraavaksi