MTV3-yhtiö on saanut uusia maksutv-asiakkaita enemmän kuin odotti

Pekka Karhuvaaraa ärsyttävät agentit, joiden vuoksi kisojen televisiointioikeuksien hinnat nousevat pilviin.

Arto Nybergin vieraana ollut MTV3 oy:n toimitusjohtaja Pekka Karhuvaara sanoi, että vuodessa yhtiö on saanut 160 000 uutta maksu-tv-asiakasta. Yhtiön hallituksen varapuheenjohtajaksi kesällä siirtyvä Karhuvaara perusteli maksukanavien hankintaintoa paitsi jääkiekon MM-kisoilla, myös Kimi Räikkösen paluulla formularadoille.

Karhuvaara toivoo edelleen, että jatkossa suurten urheilutapahtumien televisiointioikeuksia voisivat ostaa kaupalliset kanavat ja Yle yhdessä. Malli on toiminut Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, Karhuvaara sanoi.

- Ihan varmasti MTV:stä löytyy kahvikaveri jos Yle haluaa avata neuvottelut asiasta, sanoi Karhuvaara, joka kuitenkin totesi, että nyt konkreettisia neuvotteluja ei ole käynnissä.

Karhuvaara sanoi, ettei jääkiekon MM-kisojen televisiointi ollut yhtiölle "kultakaivos", vaikka myynti menikin odotettua paremmin.

- Esimerkiksi tv-mainostuloilla kustannuksia ei todellakaan kateta, sanoi Karhuvaara, joka ihmettelee sitä, miksi lajiliitot myyvät televisiointioikeudet agenteille, jotka sitten huutokauppaavat oikeudet.

- Agentit eivät tuo bisnekseen juurikaan lisäarvoa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että ei hullu ole se, joka pyytää, vaan se joka maksaa, Karhuvaara totesi.