Etelä-Savon matkailubrändiin oppia Lapista

Matkailuyrittäjät ja matkailuvastaavat ovat opintoretkellä tänään. Esimerkiksi Saimaata tai Järvi-Suomen matkailua voisi markkinoida yhteistyössä.

Suomeen matkustaminen

Etelä-Savon brändille matkailualueena haetaan lappilaista mallia. Joukko Savonlinnan ja Mikkelin seudun matkailuyrittäjiä sekä julkisen puolen matkailuvastaavia ovat tänään opintomatkalla.

Lapin matkailuyrittäjät ovat onnistuneet verkostoitumisessa ja markkinoinnissa. Se on lisännyt Lapin tunnettuutta kansainvälisesti.

Etelä-Savossa yritykset eivät vielä ole tiiviissä markkinointiyhteistyössä. Kehittämisjohtaja Eero Aarnio sanookin, että Etelä-Savon sijaan koko Saimaan sekä Järvi-Suomen matkailua pitäisi markkinoida yhteistyössä.