Kaikki talviolympialaisista!

Sosiaalinen media tulee yritysten arkeen

Osa yritysjohtajista suhtautuu yhä epäluuloisesti sosiaalisen median hyötyihin tulosten puutteellisen mittaamisen takia. Sosiaalinen media nähdään ensisijaisesti markkinoinnin ja ulkoisen viestinnän välineenä.

sosiaalinen media
Nainen käyttämässä tietokonetta.
Yle

Sosiaalisesta mediasta on tulossa yhä arkisempi työväline suomalaisissa yrityksissä. Osa yritysjohtajista suhtautuu kuitenkin yhä epäluuloisesti sosiaalisen median hyötyihin tulosten puutteellisen mittaamisen takia.

Tulokset sisältyvät Tampereen teknillisen yliopiston juuri julkistettuun selvitykseen Sosiaalinen media asiakaskokemuksessa, joka pohjautuu kahdenkymmenen erilaisia toimialoja edustavan suomalaisyrityksen haastatteluihin ja tehtyyn kyselytutkimukseen.

Sosiaalinen media nähdään yhä ensisijaisesti markkinoinnin ja ulkoisen viestinnän välineenä. Sen käyttö on kuitenkin yleistymässä vahvasti esimerkiksi sisäisessä viestinnässä, rekrytoinnissa, yhteisöllisessä asiakasvuorovaikutuksessa ja innovaatiotoiminnassa.