Miten käy videovuokraamoille tulevaisuudessa?

Videovuokraamot ovat pysyneet kannattavina oheismyyntinsä avulla. Millä keinoilla videovuokraamot voivat pärjätä tulevaisuudessa?

Osallistu
Työntekijä videovuokraamossa.
Yle

Suuret videovuokraamot, Makuuni ja Filmtown, ovat jo pitkään pysyneet kannattavina oheistuotemyyntinsä avulla. Elokuvat kattavat vain puolet ketjujen kokonaismyynnistä.

Suomen viihdemarkkinoille on loppuvuoden aikana tulossa useita uusia toimijoita, jotka tarjoavat elokuvia ja tv-sarjoja internetin välityksellä - muun muassa yhdysvaltalainen Netflix, jolla on maailmalla 30 miljoonaa käyttäjää.

Videovuokraamot uskovat kuluttajien kuitenkin kaipaavan kokonaispalvelua.

Videovuokraamoketjujen on sopeuduttava kiristyvään kilpailuun. Toiminta on yhä lievästi kannattavaa, mutta kasvua ei ole näkyvissä. Pitävätkö videovuokraamot pintansa? Millä keinoin videovuokraamot voivat pärjätä tulevaisuudessa? Käytätkö perinteisten videovuokraamojen palveluja vai katsotko elokuvat muuta kautta?