Harrikka, kärry ja kylkivaunu

Kemiläinen Tommi Pyykkö teki kaksirattaisesta amerikanratsusta nelipyöräisen. Samalla yhdistyivät itä ja länsi.

tekniikka
Tommi Pyykön HD sivuvaunulla ja peräkärryllä
Tommi Pyykkö

Ensin Pyykön tallista tuli erilaisten ratapyörien kopioita. Toissatalvena vuoden 1989 Harley Davidson Electra Glide koki uudelleensyntymisen.

Viime talvena pyörä sai kylkeensä tsekkiläisen Velorex 560 -sivuvaunun ja peräänsä myös tsekkivalmisteisen Pav 41 -peräkärryn.

- Eipä nuo teknisestikään kovin kaukana toisistaan ole - eihän tuo harrikkakaan mitään avaruusteknologiaa ole, Tommi Pyykkö tuumii idän ja lännen laitteiden eroja.

Eihän tuo harrikkakaan mitään avaruusteknologiaa ole

Tommi Pyykkö

Kisapyöristä katukuljettimeen

- Aiemmin on tullut tehtyä replicat Jarno Saarisen ja Giagomo Agostinin kisapyöristä. Nyt ajattelin tehdä pyörän, jolla pääsee vaikka koko perhe tien päälle, Tommi kertoo.

- Noihin ratapyöräprojekteihin on tullut tehtyä paljon itse erilaisia osia . Käytössä on ollut niin teesihtejä kuin Ladan takajarruja. Kyllähän netin kautta löytyisi valmiita osia vaikka mihin, mutta köyhän on keksittävä omat ratkaisut, Pyykkö hihittää.

Seuraavana uutta elämää odottavat 50-luvun Ariel ja "Tuutti-Honda".