Vaalimainonta alkanut vaisusti lehdissä

Mediatalo Esassa uskotaan, että vasta ennakkoäänestys herättää ehdokkaiden mainoskampanjat.

Kuntavaalit 2012
Vaalimainoksia Padasjoen Sanomien ja Uuden Lahden kannessa
Tanja Perkkiö / Yle

Vaalimainonta on alkanut laiskasti Päijät-Hämeen sanomalehdissä. Orimattilan Sanomissa ja Padasjoen Sanomissa on ollut toistaiseksi vain yksittäisiä ilmoituksia, ja myös Etelä-Suomen Sanomissa mainokset ovat olleet harvassa. Mediatalo Esan myyntijohtaja Jarmo Jaakkola arvioi, että kampanjointi käynnistyy todenteolla vasta kun ennakkoäänestys alkaa.

Jarmo Jaakkolan mukaan kampanjointi on jakautunut taloudellisesti yhä selvemmin. Valtaosa ehdokkaista ostaa aiempaa vähemmän palstatilaa lehdistä, kun samaanaikaan osalla on entistä suurempi mainosbudjetti.

Orimattilassa ja Padajoella paikallislehdet odottavat mainosmyynnin olevan edellisvaalien tasolla. Etelä-Suomen Sanomissa tavoitteena on kasvu, mutta lehden sijaan sitä odotetaan nettimainonnasta.