Marimekko kasvattaa myyntiään uusilla liikkeillä

Tammi-syyskuussa Marimekon kansainvälinen myynti kasvoi lähes kolmanneksen noin 26 miljoonaan euroon.

talous

Design-konserni Marimekko avaa tänä vuonna 19 uutta myymälää, mikä piristää myyntiä suuresti.

Marimekon heinä-syyskuu oli vahva. Liikevaihto kasvoi yli viidenneksen reiluun 24 miljoonaan euroon ja liikevoitto 50 prosenttia 3,5 miljoonaan euroon vuodentakaiseen verrattuna.

Vuoden viimeisellä neljänneksellä avataan vielä seitsemän myymälää. Toimitusjohtaja Mika Ihamuotila sanoo, että Marimekko ei niinkään panosta ongelmalliseen Eurooppaan, vaan liikkeitä avataan Aasiaan ja Pohjois-Amerikkaan.

Tammi-syyskuussa kansainvälinen myynti kasvoi lähes kolmanneksen noin 26 miljoonaan euroon.

Konserni arvoi koko vuoden liikevaihtonsa kasvavan yli kymmenen prosenttia ja voiton vähintään kaksinkertaistuvan. Työntekijöitä yrityksellä on 482.