Nightwish-tossut saivat nettisivut kuumiksi

Reinot eivät ole enää pelkästään vanhojen miesten jalkineet. Nuoriso käyttää tossuja kaupungilla ja jääkiekkojoukkueet sekä rockyhtyeet lanseeraavat omila logoilla merkittyjä reinoja.

Kotimaa
Nightwish-reinot ovat moninkertaistaneet niitä valmistavan yrityksen nettikaupan kävijämäärän.
Reino ja Aino Kotikenkä Oy

Nightwish-reinot ovat siivittäneet Reino & Aino Kotikenkä Oy:n internetkaupan lentoon. Yrityksen nettikaupassa on vieraillut uusien tossujen julkaisemisen jälkeen jopa 10 000 kävijää päivittäin, kun tavallisesti sivuilla vierailee päivittäin noin 1 000 kävijää.

- Tämä tuo näkyvyyttä todella paljon nettikaupallemme ja muille tuotteillemme. Lieksan tehtaalla valmistettuja Nightwish-Reinoja on myyty ensimmäisten päivien aikana hyvin, kertoo toimitusjohtaja Arto Huhtinen.

Lisäksi muutamien päivien aikana on myyty huomattavia määriä verkkokaupan muitakin tuotteita.

Kansainväliset markkinat avoinna

Suomalaiset tietävät mikä Reino-tossu on ja tähän saakka yrityksen markkinointi on keskittynyt lähinnä Suomeen. Nightwish-tossut tuovat yritykselle uuden asiakasryhmän lisäksi kansainväliset markkinat.

- Me pääsemme tässä myös harjoittelemaan aktiivisen nettikaupan tekemistä.

Me pääsemme tässä myös harjoittelemaan aktiivisen nettikaupan tekemistä.

Arto Huhtinen

Reino & Aino Kotikenkä pitää verkkokauppaansa kolmatta vuotta. Joka vuosi sivujen kävijämäärä on kaksinkertaistunut. Tänä vuonna yrityksen myynnistä uskotaan tapahtuvan 20 prosenttia netin kautta.

- Jouluun mennessä kotisivut saavuttavat miljoonannen asiakkaansa. Marraskuu on ehdottomasti ennätyskuukausi kävijöiden puolesta, iloitsee Huhtinen.

Nightwish-Reino voi lyödä laudalta Leijona-Reinon

Yritys on varautunut valmistamaan tämän vuoden aikana 10 000 – 20 000 paria Nightwish-tossuja. Toimitusjohtaja epäilee yhtyeen fanituotteen saavan suuren suosion. Tähän saakka fanituotteiden ykkössijaa pitävät jääkiekkomaajoukkueen siniset reinot.

- Leijona-Reinoja on myyty joitain kymmeniä tuhansia, Huhtinen arvioi.

Jouluun mennessä kotisivut saavuttavat miljoonannen asiakkaansa.

Arto Huhtinen

Reino & Aino Kotikenkä Oy:n toimitusjohtaja uskoo Nightwish-tossujen siivittävän myös Miina Äkkijyrkän suunnittelemien Reinojen menekkiä.

Täydellistä ruusuilla tanssimista yrityksen toiminta ei ole, sillä käynnissä ovat lähes koko Lieksan tehdasta yt-neuvottelut. Tarkoituksena on lomauttaa 20 henkilöä muutamaksi viikoksi ensi vuoden puolella.