Asiakaspalvelun kolmen kärjessä pankkeja ja kirjasto

Asiakaspalvelun parhaimmisto selvisi Taloustutkimuksen vuosittaisesta Kansallisesta Asiakaspalaute -tutkimuksesta.

Kotimaa

Parasta asiakaspalvelua tarjoaa kuluttajien mielestä POP Pankki, joka tunnettiin aiemmin Paikallisosuuspankkina.

Toisella sijalla on kirjasto ja kolmannella Säästöpankki.

Vähittäiskaupoista kymmenen parhaan joukkoon mahtuivat Alko, Yliopiston apteekki ja muut apteekit sekä Pentik.

Asiakaspalveluyrityksen valinta perustuu Taloustutkimuksen toteuttamaan, suomalaisia edustavaan Kansallinen Asiakaspalvelupalaute -tutkimukseen.

Tutkimuksessa tutkitaan vuosittain noin sadan valtakunnallisen yrityksen tai kunnallisen toimijan asiakaspalveluun liittyviä tekijöitä.

Tällaisia ovat asiakaspalvelun lisäksi ensivaikutelmaa, odotus- ja asiointiaikaa, ystävällisyyttä, asiantuntemusta, hinta-laatu-suhdetta, asian huomiointia, joustavuutta, tilojen viihtyisyyttä sekä halukkuutta käyttää valittua palvelua uudestaan.