1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. talous

Angry Birds ei nouse kärkisijoille päivittäistavarakaupassa

S-ryhmän valikoimajohtaja Ilkka Alarotu kertoo, että vihaisten lintujen menestys näkyy nimenomaan tölkkijuomissa. Muualla linnut liitelevät matalalla.

Kuva: Derrick Frilund / Yle

S-ketju myy vuodessa noin 100 miljoonaa litraa virvoitusjuomia. Tähän lukuun lasketaan limonaadit, mutta vedet ja energiajuomat jäävät laskujen ulkopuolelle.

Viime päivinä on puhuttu paljon Angry Birds -limsan kovasta suosiosta. Olvin markkinointijohtaja Olli Heikkilän mukaan Angry Birdsin osuus yhtiön koko virvoitusjuomamyynnistä on arviolta kolmannes.

S-ryhmän valikoimajohtaja Ilkka Alarotu sanoo, että Angry Birds -limsa myy hyvin tölkeissä, kun huomioidaan, että sitä enemmän myyneet tuotteet ovat kaikki monipakkauksia. Tästä huolimatta vihaiset linnut eivät pääse kärkikahinoihin. Päivittäistavarakaupan virvoitusjuomamyynnissä jyrää Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 ensiesiintymisensä Suomessa tehnyt tuote eli Coca-Cola.

Virvoitusjuomien TOP 10 myytyjen litrojen mukaan (S-ryhmä)

1. Coca-Cola, 2x1,5 l

2. Pepsi Max, 2x1,5 l

3. Pepsi Max 4x2,0 l

4. Coca-Cola 1,5 l

5. Rainbow Cola 1,5 l

6. Rainbow Orange 1,5 l

7. Rainbow Cola Light 1,5 l

8. Rainbow Orange Light 1,5 l

9. Jaffa Appelsiini 1,5 l

10. Rainbow Sitrus 1,5 l

......... sija 66. Angry Birds Tropic 0,33 l

Virvoitusjuomatölkkien TOP 10 myytyjen litrojen mukaan (S-ryhmä)

1. Coca-Cola 15x0,33 l

2. Rainbow Cola 12x0,33 l

3. Coca-Cola 6x0,33 l

4. Rainbow Orange 12x0,33 l

5. Coca-Cola Zero 15x0,33 l

6. Angry Birds Tropic 0,33 l

7. Jaffa Appelsiini 12x0,33 l

8. Angry Birds Paradise 0,33 l

9. Coca-Cola 0,33 l

10. Pepsi 12x0,33 l