Brittitabloidin toimittajalle syyte prinssiuutisten ostamisesta sotilaskouluttajalta

Rupert Murdochin yhtiön lehden uutisia epäillään hankitun lahjomalla prinssi Williamin ja prinssi Harryn kouluttajaa.

kuninkaalliset

Mediamoguli Rupert Murdochin viestintäimperiumia tahraa jälleen uusi rikossyyte. Brittitabloidi The Sunin kuninkaallisista kirjoittavan toimituksen esimiestä syytetään virkavelvollisuuden rikkomiseen yllyttämisestä.

Toimittaja Duncan Larcomben epäillään maksaneen yhteensä lähes 30 000 euroa Sandhurstin sotilasakatemian entiselle kouluttajalle ja hänen vaimolleen vastineeksi tiedoista muun muassa Britannian prinssien Williamin ja Harryn edesottamuksista akatemiassa. Prinssejä koulutettiin Sandhurstissa vuosina 2005 ja 2006.

Murdochin imperiumin Britannian-yksiköstä, The Suniakin julkaisevasta News Internationalista on paljastunut useita skandaaleja sen jälkeen, kun News of the World -sunnuntaitabloidissa harjoitettu puhelinvastaajien salakuuntelu tuli julki toissa vuonna. News of the Worldin lakkautuksen jälkeen The Sun laajeni ilmestymään myös sunnuntaisin.

Lähteet: AFP, Reuters