Jätskimyyjä toivoo taivaalle mainostoimistoa

Viime vuoden huono jäätelökesä luo myyjille paineita saada jätskiä kaupaksi vaikka sateella. Jäätelölaivan pallonpyörittäjä tietää, että aurinko auttaa palkanmaksua, mutta eniten kaupankäyntiin vaikuttaa myyjän kesäfiilis.

Kotimaa
Jäätelömyyjä Reijo Heiskanen
Jäätelölaiva Banana Split on ollut jo muutaman viikon auki.Meeri Niinistö / Yle

Viime vuoden sateinen kesä tarkoitti sataman kahviloille ja jäätelökioskeille huonoa myyntiä. Tänä keväänä jäätelölaiva ja muutama kahvila ovat olleet jo muutaman viikon auki. Iltaisin satamassa on riittänyt asiakkaita.

Huonon kesän jälkeen yrittäjillä riittää paineita.

Kun tulisi sellainen kesä, ettei ihan joka päivä sataisi.

Reijo Heiskanen

- Kun tulisi sellainen kesä, ettei ihan joka päivä sataisi. Toisaalta, kun ihmisillä on loma, he tulevat tänne joka tapauksessa. Omasta kesäfiiliksestähän tämä on kiinni, jäätelölaiva Banana Splitin jäätelöpallojen pyörittäjäksi itseään tituleeraava Reijo Heiskanen kertoo.

- Joka vuosi on pakko myydä. Kyllä aurinko aina auttaa palkanmaksua, hän lisää.

Heiskanen on kuitenkin toiveikas kesän suhteen. Ihmiset liikkuvat jo shorteissa sekä hihattomissa ja satamassa riittää lokkeja. Varmoja kesän merkkejä kaikki.

- Siinä vaiheessa, kun mainostoimisto taivaalla on toiminnassa, on kesä. Ja tänä vuonna suurena uutuutena saadaan pirtelö valikoimiin. Siitä tulee kesän hitti, Heiskanen hymyilee.