Keskisuomalainen käynnistää tehostamisohjelman

Vähentynyt mainosmyynti heikentää sanomalehtikonserni Keskisuomalaisen loppuvuoden näkymiä. Tänään annetussa tiedotteessaan Keskisuomalainen Oyj ilmoittaa käynnistävänsä tehostamisohjelman.

talous
Sanomalehtipaperi vilistää painokoneen läpi.
Timo Heikura / Yle

Keskisuomalainen Oyj käynnistää tehostamisohjelman, jonka tavoitteena on tehostaa konsernin liiketoimintaa. Keskisuomalainen pyrkii toimilla vastaamaan tiukentuvaan markkinatilanteeseen ja muuttuviin mediamarkkinoihin.

Keskisuomalainen perustelee ohjelmaa medialiiketoiminnan muuttuneella markkinatilanteella, kuluttajakäyttäytymisen ja mediakäyttötottumusten muutoksella sekä pitkittyneellä taloudellisella taantumalla.

Tehostamisohjelma kattaa koko Keskisuomalainen Oyj-konsernin tytäryhtiöineen. Ohjelmassa yhdistetään Keskisuomalainen Oyj:n ja Suomen Lehtiyhtymän toiminta.

Ohjelmalla tavoitellaan seitsemän miljoonan euron säästöjä seuraavien kahden vuoden aikana. Keskisuomalaisen mukaan toiminnan tehostamisella ja toiminnan uudelleenjärjestelyillä on henkilöstövaikutuksia, joiden tarkempi laajuus selviää myöhemmin.

Keskisuomalainen antoi viikon alussa pörssitiedotteen, joka ennakoi tuloksen huonontumista.