Johtaja: Puheluiden väheneminen syynä yt-neuvotteluihin

Tulosyksikönjohtajan mukaan Fonecta säilyttää palvelupisteensä Turussa ja Porissa maantieteellisistä syistä sekä niissä olevien yhtiöiden muiden toimintojen vuoksi.

Fonectan kuluttajapalveluiden tulosyksikönjohtaja Lauri Kangaslahden mukaan Kouvolassa ensi viikolla alkavien yt-neuvottelujen taustalla on Fonectaan tulleiden puheluiden väheneminen.

- Viimeisen kolmen vuoden aikana puhelumäärät ovat vähentyneet merkittävästi. Sen vuoksi meidän on tällä toimenpiteellä pakko hakea tehostamista ja kilpailukyvyn säilyttämistä, Kangaslahti sanoo.

Yhtiö aikoo siirtää Kouvolan toimipaikan toiminnot kahteen jäljellä jäävään toimipisteeseen Turkuun ja Poriin.

- Keskeisin syy juuri Kouvolan toimintojen siirtämiseen on muun muassa se, että meillä on Turussa tiettyjä erityistehtäviä liittyen pääosin ruotsin ja englanninkieliseen numeropalveluun. Lisäksi näemme etua siinä, että jäljelle jäävät palvelukeskukset olisivat maantieteellisesti lähellä toisiaan. Tässä painaa myös se, että Fonectalla on muitakin toimintoja näillä kahdella muulla paikkakunnalla, Kangaslahti sanoo.

Kouvolassa työskenteleville Fonectan työntekijöille ilmoitettiin yt-neuvotteluista eilen keskiviikkona. Fonectalla on Kouvolassa noin 90 työntekijää.