1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. Jyväskylä

Mighty Jyväskylä -peliä ladattu 8500 kertaa

Seikkailupelin tarkoitus on mainostaa Jyväskylää ulkopaikkakuntalaisille. Puolet verkkosivujen kävijöistä on Jyväskylän ulkopuolelta.

Pelissä seikkailee Timo Kompassi, joka suorittaa erilaisia tehtäviä fantasia-Jyväskylässä. Kuva: Osuuskunta Expa

Jyväskylää markkinoiva kaupunkipeli on kerännyt kiinnostusta internetissä. Mighty Jyväskylä -nimistä seikkailupeliä on ladattu yhteensä 8500 kertaa.  Pelin sivuilla on ollut kaikkiaan noin 10 000 kävijää, joista puolet on Jyväskylän ulkopuolelta. 

Kännykällä ja tietokoneella pelattavan pelin tarkoitus on tehdä Jyväskylää tutuksi etenkin ulkopaikkakuntalaisille. Pelin taustalla on laaja yhteistyö oppilaitosten, julkisten toimijoiden ja yritysten kesken.

Kampanja päättyy 9.12. Peliä on voinut pelata nyt kolme viikkoa.

Mobiilisti peliä on ladattu 12 00 kertaa ja verkon kautta 7 300 kertaa. Markkinointipäällikkö Taija Lappeteläinen iloitsee, että puolet verkkosivujen kävijöistä on Jyväskylän ulkopuolelta, koska juuri heitä on tavoiteltu.