Kapulat pois TE-toimiston kielestä

Tampereella TE-toimiston asiakkaat ovat päässeet esittämään ideoitaan siitä, miten varsinkin verkkosivuista saadaan käyttäjäystävällisemmät.

Kotimaa
Asiakas TE-toimistossa
Sari Törmikoski / Yle

Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimisto on ottanut käyttöön asiakkaidensa kehittämisideoita. Työnhakijoista koostuva asiakasraati on kokoontunut syksyn aikana kaksi kertaa.

Taustalla on alkusyksyllä tehty nettikysely, jossa työnhakijoilta pyydettiin ehdotuksia asiakaspalvelun parantamiseksi. TE-toimiston puhelinpalvelu takkuili pahasti alkuvuonna, ja jonotusmusiikin kuuntelu harmitti.

Erityishuomiota kohdistettiin verkko- ja puhelinpalveluihin sekä asiakasohjeisiin. TE-toimisto on jo päivittänyt asiointiohjeitaan ja kotisivujaan, sekä muokannut tekstiä vähemmän kapulakieliseksi.

Kehittämistyö jatkuu edelleen.