Nenäpäivä-keräys tuotti liki kolme miljoonaa

Lahjoituksia on kertynyt noin 700 000 euroa enemmän kuin viime vuonna.

Kotimaa
Nenäpäivä 2013.JPG
Yle / Tapio Laakkonen

Nänäpäivä-hyväntekeväisyyskampanja keräsi perjantaina puoleen yöhön mennessä 2,9 miljoonaa euroa lahjoituksia.

Viime vuonna Nenäpäivä-keräys tuotti noin 2,2 miljoonaa euroa kehitysmaiden lasten auttamiseksi.

Nenäpäivä huipentui Yle TV2:lla viisituntiseen suoraan Nenäpäivä-show'hun, joka päättyi perjantaina puolilta öin. Nenäpäivä näkyi myös muun muassa useiden radiokanavien erikoislähetyksissä ja erilaisissa tempauksissa ympäri maata.

Nenäpäivä-kampanjalla kerätään varoja kehitysmaiden lasten hyväksi. Sen järjestää vuosittain Ylen Hyvä Säätiö, jonka toiminnassa on mukana yhdeksän järjestöä.

Nenäpäivän lahjoituskeräys jatkuu vielä vuoden loppuun asti.

Lähteet: Yle Uutiset