Myyntipuhetta avannosta - video

Miltä kuulostaisi työpäivä, jonka aikana käydään työporukalla uimassa avannossa? Oululaisessa hyvinvointialan yrityksessä Laturi Corporationissa haetaan uutta potkua markkinointitaidoille talviuinnista. Yrityksen työntekijät käyvät päivittäin lounasaikaan kastautumassa hyisessä vedessä, jossa harjoitellaan samalla myyntipuhetta.

Kotimaa
Avantouinti
Laturi Corporationin työntekijät harjoittelivat myyntipuhetta Oulujoessa noin kuuden asteen pakkasessa.

Oululaisyrityksen avantouinti-innostus liittyy Oulussa helmikuun alussa järjestettävään start up -yritysten Polar Bear Pitching -markkinointitapahtumaan. Oululaisen korkeakoulujen yrittäjyyskeskuksen Business Kitchenin järjestämään tapahtumaan osallistuu sekä itseään ja tuotteitaan markkinoivia yrityksiä että niistä kiinnostuneita pääomasijoittajia.

Normaalisti yrityksillä on tilaisuuksissa vain muutama minuutti aikaa kertoa itsestään ja tuotteestaan sijoittajille, mutta tällä kertaa vaikeuastetta on hieman nostettu entisestään. Tapahtuma järjestetään avannossa ja markkinointipuheet pidetään hyisessä vedessä.

- Ensimmäiset kastautumiset avannossa olivat vain muutaman sekunnin mittaisia. Kun tuonne kylmään veteen menee, on ensimmäinen reaktio pako. Keho haluaa kylmästä vedestä pois, nauraa Laturi Corporationin tuote- ja markkinointijohtaja Niina Palmu.

Myyntipuhe lyhenee

Pikkuhiljaa sekä mieli että keho ovat kuitenkin karaistuneet olemaan vedessä pitempään. Samalla myyntipuhe on muokkautunut lyhyemmäksi ja ytimekkääksi kuin itsestään.

- Se, mitä sieltä avannosta haluaa sanoa, on mietittävä hyvin tarkkaan etukäteen. Kaikki turha jää varmasti pois. Saa nähdä, muistanko edes tervehtiä läsnäolijoita vai mennäänkö suoraan asiaan, Palmu pohtii tulevaa koitosta.

Tulevien viikkojen aikana myyntipuhetta aiotaan hioa vielä kiinnostavammaksi. Tähtäimessä on saada yritykselle lisää rahoittajia. Yhteensä tapahtumaan on tulossa 20 startup -yritystä.