H&M maksaa miljoonia kalsareihin pukeutuneesta Beckhamista Super Bowlissa

Ruotsalainen vaateketju H&M maksaa neljä miljoonaa dollaria eli lähes kolme miljoonaa euroa saadakseen näyttää mainoksen jalkapalloilija David Beckhamista kalsareissa 30 sekunnin ajan.

urheilu

Amerikkalaisen jalkapallon loppuottelu Super Bowl pelataan sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Spektaakkelia seuraa yli 100 miljoonaa tv-katsojaa, ja mainosajan hinnat ovat sen mukaiset.

Ruotsalainen vaateketju H&M maksaa neljä miljoonaa dollaria eli lähes kolme miljoonaa euroa saadakseen näyttää mainoksen jalkapalloilija David Beckhamista kalsareissa kolmenkymmenen sekunnin ajan, kertoo sanomalehti Dagens Media (siirryt toiseen palveluun). Sekuntihinnaksi tulee reilut 98 000 euroa.

Super Bowlin mainosajan ainutlaatuisuus perustuu paitsi katsojalukuihin, myös uuteen tekniikkaa, jonka avulla Beckmanin mainostamat alushousut voi ostaa saman tien äly-tv:n avulla.

Useita tunteja kestävän loppuottelun aikana lähetetään noin 50 minuuttia mainoksia. Super Bowl houkuttelee etenkin auto- ja olutyhtiöt mainostamaan tuotteitaan.

David Beckham poseeraa nimikkomallistonsa mainosjulisteständin edessä.
David Beckham poseeraa nimikkomallistonsa mainosjulisteständin edessä.Slaven Vlasic / AFP