Myös Pori Energialla ongelmia suoramaksun kanssa

Pori Energia pyytää maksukehotuksen saaneita ottamaan yhteyttä. Ongelmia on ollut noin kahden tuhannen asiakkaan laskujen kanssa.

Kotimaa
Pori Energian logo

EU-asetuksen mukaiseen suoramaksuun siirtyminen aiheuttaa ongelmia myös Pori Energialle.

- Yhteistyökumppanin toteutus- ja järjestelmävirheiden vuoksi Pori Energia on kohdannut useita ongelmia laskujen toimittamisessa asiakkaille. Näiden ongelmien selvittämiseksi olemme käyttäneet huomattavan paljon aikaa ja työ on edelleen kesken, kertoo talousjohtaja Leila Ketola Pori Energiasta.

Ketolan mukaan noin Noin 60 000 maksajan joukossa on vielä suunnilleen 2 000 asiakasta, joiden laskujen kanssa on ollut joko yhteistyökumppanista tai pankista johtuvia ongelmia.

- Näistä syistä lähetämme uudelleen laskuja vielä kuluvalla viikolla. Uusissa laskuissa on huomioitu mm. uusi eräpäivä ja annettu toimintaohjeet.

Osa asiakkaista on saanut suoraan maksukehotuksen.

- Toivomme näiden asiakkaiden ottavan yhteyttä suoraan Pori Energian laskutukseen numeroon (02) 621 2058. Jos kysymys on pankkitilistä, jolta asiakas haluaa veloituksen tapahtuvan, pitää asiakkaan olla yhteydessä omaan pankkiinsa.

Aiemmin mm. Porin Vesi on ilmoittanut ongelmista suoramaksun kanssa.