Aller Media ostaa Bonnierilta Olivian, Divaanin ja Costumen

Bonnier Publications julkaisee Suomessa jatkossa vain erikoisaikakauslehtiä, kuten esimerkiksi National Geographicia.

kulttuuri

Aller Media ostaa Bonnierin suomalaiset aikakauslehdet Olivian, Divaanin ja Costumen. Suurin osa Bonnierin aikakauslehtitoiminnan työntekijöistä siirtyy kaupan myötä Aller Median palvelukseen maaliskuun alusta.

Aller Median toimitusjohtajan Pauli Aalto-Setälän mukaan yhtiö haluaa kehittyä ja kasvaa.

– Meidän strategia on julkaista ja kehittää parhaita mahdollisia aikakauslehtiä ja näemme sen mielenkiintoisena. Nämä ovat erinomaisia brändejä. Erittäin vetovoimaisia ja hienosti rakennettuja, sanoo Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Hänen mukaansa kaupan jälkeen yhtiön kautta tavoittaa 1,8 miljoonaa naiskontaktia. Kaupalla halutaan vahvistaa perinteisen aikakausmedian ja sosiaalisen median yhdistelmää.

– Yhteenlaskettua näiden medioiden tavoittavuus on noin suuri. Meillähän on suomi24 -sivusto, joka on Suomen suurin sosiaalinen media jo nyt. Se, missä Bonnier on ollut erinomainen on heidän verkkopalvelunsa, joissa on valtava määrä sitoutuneita käyttäjiä ja Suomen parhaat bloggaajat. Yhdistelmä on mielenkiintoinen ja sen vuoksi olemme kiinnostuneita näistä, sanoo Aalto-Setälä.

Bonnier Publications julkaisee Suomessa jatkossa vain erikoisaikakauslehtiä, kuten esimerkiksi National Geographicia.