Koe uusi yle.fi

Verkkomainonta ylitti Yhdysvalloissa ensimmäistä kertaa tv-mainonnan

Nettimainoksiin käytetty rahasumma kasvoi viime vuonna 17 prosenttia ja oli noin 31 miljardia euroa.

Ulkomaat

Verkkomainontaan käytettiin viime vuonna Yhdysvalloissa ensimmäistä kertaa enemmän rahaa kuin tv-mainontaan. PricewaterhouseCoopersin tekemän selvityksen mukaan verkkomainontaan kulutettiin vuonna 2013 noin 31 miljardia euroa.

Samaan aikaan tv-mainontaan käytettiin noin 29 miljardia euroa. Verkkomainontaan käytetty rahasumma kasvoi peräti 17 prosenttia.

Muutoksesta raportoi Interactive Advertising Bureau, joka koostuu yli 600 verkkomainontaa myyvästä media- ja teknologiayrityksstä.

Lähteet: AP

Yle.fi-etusivulla juuri nyt:

Lapsiperheet

Miksi olen olemassa ja miksi sisko kävelee liian hitaasti?

20 + 2 syytä soittaa äidille tai isälle töihin

Sukellusveneet

Onko kadonneessa sukellusveneessä enää ketään hengissä? Argentiinalaisaluksesta uhkaa loppua happi

Syyria

Iran, Turkki ja Venäjä yhdistävät voimiaan Syyrian sodan diplomatiassa

Sijoittaminen

Makuutatko sinäkin lapsesi rahoja pankkitilillä? Ei kannata – Kysyimme asiantuntijoilta, miten lapsen varat kannattaisi sijoittaa