Kuluttaja-lehti: Kalliit luksusmeikkivoiteet hävisivät testissä markettituotteille

Kuluttaja-lehden mukaan meikkivoiteita voi kutsua BB- ja CC-voiteiksi ilman mitään rajoituksia.

Kotimaa

Kuluttaja-lehti (siirryt toiseen palveluun) kertoo kalliiden luksusmeikkivoiteiden hävinneen sen testissä halvemmille markettituotteille. Lehti testasi 16 meikkivoidetta, joita mainostetaan BB- tai CC-voiteina.

Testissä tarkasteltiin tuotteiden kosteuttavuutta, UVB- ja UVA-suojaa sekä kosmeettisia ominaisuuksia. Lisäksi arvioitiin voiteiden pakkausmerkintöjä.

Esimerkiksi Clarinsin, Biothermin ja Cliniquen meikkivoiteet hävisivät testissä selvästi 10 euron Nivealle, lehti kertoo. Biothermin ja Cliniquen edelle kiilasi muitakin markettituotteita kuten Garnier, Lumene ja L'Oréal.

BB- (Blemish Balm) ja CC-voiteita (Colour Correction tai Complete Correction) markkinoidaan monitoimivoiteina, jotka hoitavat, kosteuttavat, suojaavat ihoa ja peittävät virheitä. Kuluttaja-lehden mukaan kuka tahansa saa kuitenkin kutsua tuotteitaan BB- ja CC-voiteiksi ilman mitään rajoituksia.