Kauppakeskus Goodman kiinnosti muitakin kuin euron kännykän metsästäjiä

Hämeenlinnan kauppakeskus Goodmanissa vieraili avajaisviikonloppuna yli 88 000 asiakasta. Pientä fiilausta tarvittiin muun muassa paikkojen pitämiseen siisteinä.

Tavaratalot & ostoskeskukset
Kauppakeskuksen sisällä paljon asiakkaita avajaispäivänä
Tiina Kokko / Yle

Kauppakeskusjohtaja Eeva Jauro kertoo, että vilkkain päivä oli avajaispäivä torstai. Goodmanissa oli joka päivälle esiintyjiä ja kova vetonaula oli lauantaina Duudsonit.

– Kun Duudsonit esiintyivät ei juuri ylimääräiräistä tilaa näkynyt, kuvailee kauppakeskusjohtaja Eeva Jauro.

Jauro iloitsee siitä, että kauppakeskuksesta tuli hyvää palautetta niin asiakkailta kuin yrittäjiltäkin.

Avajaisviikonlopulle asetettu tavoite 80 000 asiakasta ylittyi. Hurjasta väkimäärästä huolimatta myös liikenne kauppakeskuksen ympäristössä sujui hyvin. Palautetta on tullut siitä, että parkkitaulut näyttivät hallissa olevan tilaa, mutta liikenteenohjaus ei päästänyt autoja sisälle. Jauro sanoo, että asiaa selvitetään.

Jotakin fiilausta käytäntöihin tehtiin jo heti kättelyssä.

– Siivotaan hiukan tiheämmin ja joidenkin penkkien paikkoja siirrettiin, kun huomattiin niiden olevan hiukan väärässä paikassa. Myös roskisten määrää on lisätty.

Avajaishuumasta arkeen

Avajaishuuman jälkeen Goodmanissa alkaa arkinen aherrus ja joulun odotus. Suunnitteilla on muun muassa yhteinen joulunavaus keskustan kauppiaiden kanssa, kertoo kauppakeskusjohtaja Eeva Jauro.

Yhteistyötä on tarkoitus tehdä keskustan kauppiasyhdistyksen kanssa

Kauppakeskusjohtaja Eeva Jauro

– Yhteistyötä on tarkoitus tehdä keskustan kauppiasyhdistyksen kanssa. Keskustassahan tässä molemmat ollaan. Kiva oli jo nyt huomata, että kauppakeskuksen Raatiaukiolta liikenne kävi keskustaan päin ja sieltä tänne päin, sanoo Jauro.

Jos avajaisviikolla Goodmaniin houkuteltiin asiakkaista esiintyjillä, luottaa kauppakeskus tapahtumiin sisäänheittäjinä tulevaisuudessakin.

– Ihmisiä kiinnostavat tapahtumat, ja kyllä meillä on kaikkea jo suunnitteilla. Tavoitteena on, että olemme kaikenikäisten asiakkaiden kohtaamispaikka.

Goodman tavoittelee vuosittain 6,5 miljoonaa asiakasta ja 78 miljoonan euron myyntiä.