Verkkomainonta kasvoi reippaasti loppukesällä ja alkusyksyllä

Suomessa sanomalehtimainonta väheni vuoden 2013 loppukesään ja alkusyksyyn verrattuna lähes 12 prosenttia. Aikakauslehtimainonta laski edelleen peräti 18 prosenttia.

talous
Henkilö lukemassa sanomalehtiä.
Yle

Heinä-syyskuussa mediamainonta väheni 2,7 prosenttia vuodentakaisesta. Investoinnit mediamainontaan olivat 210 miljoonaa euroa, sanoo TNS Gallupin Ad Intelligence -seuranta.

Ruotsissa mainosmarkkinat vetävät, sillä kokonaiskasvu oli yli 15 prosenttia, paljastaa kansainvälinen seuranta. Tanskassa kehitys on Suomen kaltaista.

Suomessa sanomalehtimainonta väheni vuoden 2013 loppukesään ja alkusyksyyn verrattuna lähes 12 prosenttia.

Aikakauslehtimainonta laski edelleen peräti 18 prosenttia. Kosmetiikka, moottoriajoneuvot ja vähittäiskauppa vähensivät reilusti panostuksia mainontaan.

Televisiossa oli liki kolmen prosentin kasvu, radiossa yli kahdeksan prosentin.

Mainostaminen verkossa kasvoi yli 17 prosenttia, ja siihen käytettiin reilut 30 miljoonaa euroa.