Suomalaisen kauhukomedian traileri vetää katsojia ja herättää paheksuntaa

Kauhukomedia Bunny the Killer Thing keräsi 68 000 katsojaa vuorokaudessa videopalvelu YouTubessa, joka sensuroi videon sopimattoman sisällön vuoksi. Toisessa videopalvelussa, Vimeossa, traileri on saanut kolmessa tunnissa 2 600 katsojaa.

viihde
Bunny the killer thing -mainosjuliste.

Suomalaisen Joonas Makkosen käsikirjoittamasta ja ohjaamasta kauhukomediasta Bunny the Killer Thing (siirryt toiseen palveluun) julkaistiin maanantaina ensimmäinen virallinen esittelyelokuva eli traileri videopalvelu YouTubessa. Se poistettiin palvelusta tiistaina, mutta se ehti kerätä vuorokaudessa 68 000 katsojaa.

– Videon paikalle oli tullut ilmoitus, että se on poistettu sopimattoman sisällön vuoksi. YouTubessa on kyllä vastaavaa materiaalia julkaistuna, mutta ilmeisesti joku oli tehnyt siitä valituksen ja video oli siksi päätynyt nopeaan käsittelyyn ja poistetuksi, arvioi elokuvan tuottaneen ja sitä levittävän Black Lion Picturesin toimitusjohtaja Miika J. Norvanto.

– Se on ollut yllätys, että traileri on saavuttanut noin paljon katsojia. Yleensä varsinkin kotimaisten elokuvien trailerit keräävät katsojia tuollaisia määriä vasta viikkojen kuluessa ja sen jälkeen, kun ne on julkaistu jonkin isomman sivuston kautta.

Kainuussa kuvattu kauhukomedia kertoo suomalais-brittiläisestä seurueesta, joka joutuu mökkireissullaan jättiläismäisen puoliksi mies, puoliksi pupu -hahmon terrorisoimaksi. Elokuvan ideaa esiteltiin aiemmin ilmestyneen lyhytelokuvan pohjalta Cannesin elokuvajuhlilla toukokuussa 2013, ja kiinnostus oli suurta.

– Sellainen tuntu on jäänyt jo sieltä, että elokuva kiinnostaa maailmalla. Elokuva on tarkoitus saada valmiiksi Cannesin elokuvajuhlille ensi kevääksi, ja mukaan kansainvälisille elokuvafestivaaleille. Suomessa ensi-ilta on 6.11.2015, tuottaja Miika J. Norvanto kertoo.